تبلیغات در فضای مجازی

امروزه با توجه به نقش پر رنگ شبکه های اجتماعی در زندگی مدرن انسان ها، هر کسب و کاری نیازمند استفاده از این فضای مجازی برای ترغیب و جلب نظر مخاطبان خود است. از طرفی ترویج شبکه های اجتماعی و برنامه های فضای مجازی در جوامعی مثل ایران که به سمت مدرن شدن پیش می روند، باعث شده است تا مردم زمبن نسبتاً زیادی را در این شبکه های بگذرانند.

همان طور که خیلی از ماها می دانیم بخش عمده ای از ایرانیان در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام، توییتر، آپارات، گوگل پلاس، لینکدین، واتس اپ و … هستند که هر روز هم به تنوع این شبکه ها و فضاهای مجازی اضافه می شود. بسیاری از کاربران این شبکه ها که از نسل دهه 60 هستند، به عنوان پیشرو اجتماع جوان نقش قابل توجی در علایق، سلایق، انگیزه ها و روش های خرید کالاهای مصرفی یا خدمات در خانواده و جامعه دارند.

بنابراین علاوه بر استفاده از اپلیکیشن اختصاصی و طراحی وب سایت می توان از درگیر بودن بسیاری از مخاطبان در صفحات اجتماعی کمک گرفت که این کار از طریق ساخت اکانت در فضای مجازی امکان پذیر است. بدین وسیله می توانید هم مشتریان بیشتری جذب کنید و هم بتوانید تاثیر گذاری بیشتری روی آن ها برای ترغیب خدمات و محصولات خود داشته باشید.

مزایای تبلیغات در فضای مجازی

-پیدا کردن مخاطب هدف و دسته بندی آن ها بر اساس سن، جنسیت و علایق

-افزایش سرعت اطلاع رسانی و اجرای برنامه های پیش برد فروش، جشنواره ها، اخبار و اطلاعات کسب و کار شما

-استفاده از تبلیغات در این فضا و ایجاد حس تعامل در مخاطبان از طریق لایک، کامنت و اشتراک گذاری مطالب

-اندازه گیری، بررسی و ارزیابی دقیق از میزان تاثیر تبلیغات در این فضا

-امکان ایجاد تبلیغات مولتی مدیا مانند متن، صدا، تصویر، فیلم و …

-مدیریت امور روابط عمومی و ایجاد باشگاه مشتریان به همراه تبلیغات مجازی

-امکان ایجاد درگاه پرداخت و خرید آنلاین از طریق فضای مجازی برای کاربران و مخاطبان

-افزایش روز افزون مخاطبان در فضاهای اجتماعی

با این اوصاف میزان تبلیغات برندهای معتبر جهانی  در شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۲ حدود ۵ میلیارد دلار، در سال ۲۱۰۴ به بیش از ۷ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسیده است. در نهایت پیش بینی می وشد که شیوه های نوین تبلیغاتی در این زمینه بیش از پیش خواهد شد.

در نتیجه امروزه بسیاری از برندهای ایرانی نیز فضاهی اجتماعی را برای تبلیغات و اطلاع رسانی امن و مناسب دیده اند که می توانند از این طریق به افزایش جذب مستریان، افزایش فروش و تقویت برندینگ خود و … بپردازند.